Începutul unei afaceri este un pas important și poate fi un proces complex, dar cu o planificare atentă și cu implicare, poate deveni o activitate motivantă și profitabilă.
În primii ani de activitate dar și ulterior, IMM-urile trebuie să iși găsească sprijinul potrivit, constând în acces la informații dar și la instrumente absolut necesare unui start bun al afacerii.
În acest sens, în 2021, Visa a lansat o platformă locală Marile afaceri mici dedicată IMM-urilor din România cu sfaturi, oferte, avantaje și beneficii pentru micii antreprenori.

Există câțiva pași importanți care, dacă sunt parcurși, pot asigura un start bun oricărei afaceri:
1.Întocmirea planului de afaceri
Planul de afaceri trebuie să cuprindă informații detaliate despre produsele sau serviciile oferite, analiza pieței, planul de marketing, structura organizațională, proiecțiile financiare și alte aspecte relevante ale afacerii. Pe platforma Visa poți găsi multe sfaturi utile cu privire la crearea unui plan de afaceri: AICI.
2. Construirea unui buget și găsirea surselor de finanțare
Controlul aspectelor financiare: bugetarea, economisirea, finanțarea și creditul, te poate ajuta să îți dezvolți afacerea și să reușești să îți atingi obiectivele de afaceri pe termen scurt și lung.
Poti găsi mai multe detalii despre acest aspect pe platforma Visa în articolul : ABC-ul financiar al unei afaceri.
3. Înfiintarea unei afaceri
Un pas important este procesul legal de înființare a unei afaceri.
În procesul de înființare, poți alege una dintre multele și diversele forme juridice pe care să o ia afacerea ta. Unele forme îți oferă opțiunea de a nu-ți separa deloc sau foarte puțin finanțele personale de cele ale afacerii. Alte forme înființează o organizație juridică (denumită în general entitate) care este, în majoritatea cazurilor, separată din punct de vedere juridic și financiar de tine, proprietarul afacerii.
Poti găsi detaliat aceste informații: AICI.
4. Strategia de marketing si vanzari
Crearea unui site este o parte importantă a unei afaceri. Despre tot ce ai nevoie pentru a crea un site gasesti in articolul : Crearea unui site.
O parte importantă a strategiei de marketing este în dezvoltarea prezenței in social media.
Este important atât pentru companiile mici și medii să dezvolte o strategie de prezentare cu succes a produselor și serviciilor potențialilor clienți pe rețelele de socializare. Un ghid practic pentru aceste obiectiv este disponibil AICI.
5. Gestionarea riscurilor
Un anumit nivel de risc este firesc pentru funcționarea unei companii și poate apărea în diverse aspecte ale afacerii tale. Riscul reprezintă probabilitatea ca un eveniment negativ să se producă și consecințele sale ulterioare.
Managementul riscurilor presupune evaluarea a ceea ce ar putea merge prost în diferitele elemente ale afacerii tale și implementarea de planuri pentru a reduce posibilitatea unui rezultat negativ. În calitate de proprietar al afacerii, obiectivul tău este să minimizezi riscurile potențiale, identificând cele mai probabile riscuri și planificând în avans pentru a le preveni sau pentru a fi pregătit să le gestionezi.
Poti gasi mai multe informații cu privire la gestiunea riscului, AICI.
Pe lângă toate aceste informații utile, pe platforma Visa, micii antreprenori pot găsi oferte speciale pentru diverse servicii foarte utile în activitatea de zi cu zi, precum:


